Ps2 ja 64mb muistikortti
Hannu
2010-03-10 14:16:18 UTC
Olen aikeissa ostaa Ps2:een Gametech merkkisen 64mb muistikortin, jossa on 8
kertainen kapasiteetti alkuperäiseen sonyn muistikorttiin verrattuna.
Löytyykö käyttökokemuksia tuollaisesta tai 16/32mb Ps2 muistikorteista?

Joitakin epämääräisiä juttuja netistä löytyy, joissa puhutaan
pelitiedostojen korruptoitumisesta tms. Olisi kiva kuulla omakohtaisia
kokemuksia isojen muistikorttien toiminnasta Ps2:ssa.
M.E.
2010-03-11 08:12:11 UTC
Post by Hannu
[...]
Mulla on PS2:lle ollut sen historian aikana kolme muistikorttia; kaksi
alkuperäistä Sonyn 8 megaista ja yksi 64 megainen 3rd party kortti.

Ainoa noista korteista joka on seonnut täysin ja tuhonnut kaikki
pelitallennukset on ensimmäinen alkuperäinen Sonyn 8 megan kortti
(suomesta, nyk. Tiltistä ostettu).

Tuo 64 megainen on edelleen satunnaisessa käytössä esim. Singstar
-sessioissa eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa (ja dataa on
kirjoitettuna tälläkin hetkellä >50% kortin koosta, eli ei ainakaan
"feikkimegoja" ole).

Jos tuollaisen ostaa, niin paras temppu on ensin alustaa se, ja sitten
kopioida se mahdollisimman täyteen tavaraa vanhoilta korteilta ja sitten
testata että se tavara toimii. Näin välttää ainakin sen että kortti
onkin vain esim. 8 tai 16 megainen ja huijattu näyttämään 64 megaa.

Tosin noiden korttien hinta on eBayssä jotain luokkaa 10 dollaria,
joten voihan niitä ostaa vaikka kaksi (eri myyjiltä) ja käyttää toista
varmuuskopiona... ;)
--
Bibamus, moriendum est...
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan) & Kartanotraktori 2.5TA*
Hannu
2010-03-11 08:56:31 UTC
Post by M.E.
Post by Hannu
[...]
Kiitos tiedoista, mutta yksi asia jäi epäselväksi;
Post by M.E.
Jos tuollaisen ostaa, niin paras temppu on ensin alustaa se
Kuinka alustus tehdään? Katsoin pleikkarin valikot läpi, eikä missään
näkynyt tuollaista mahdollisuutta.
M.E.
2010-03-11 09:36:40 UTC
Post by Hannu
Kuinka alustus tehdään? Katsoin pleikkarin valikot läpi, eikä missään
näkynyt tuollaista mahdollisuutta.
Totta turiset! Olen niin pitkään käyttänyt noita Action Replay, yms.
härpäkkeitä että eihän tuossa PS2:n perus muistikortti -valikossa taida
alustusmahdollisuutta edes olla. ;)

Oma kone kun on mallia "80 gigan kiintolevy, HD loader, yms"... ;D
Antti Pyykko
2010-03-14 12:25:03 UTC
Post by Hannu
Olen aikeissa ostaa Ps2:een Gametech merkkisen 64mb muistikortin, jossa on 8
kertainen kapasiteetti alkuperäiseen sonyn muistikorttiin verrattuna.
Löytyykö käyttökokemuksia tuollaisesta tai 16/32mb Ps2 muistikorteista?
Guitar Hero 3 ja uudemmat ei tykkää, pelin lataaminen ja tallentaminen on
sietämättömän hidasta. Kitarasankarit ovat kuitenkin ainoat pelit, joissa
ongelmia on ilmennyt. Muutoin kortin toiminta on ollut moitteetonta.
--
Microsoft Corp is prohibited from redistributing this work